torstai 10. maaliskuuta 2011

Totuus julki!

Lupasin päivittää Loppuelämäksi kuntoon -projektin etenemisestä.
Kävin kuntosalilla kehonkoostumusmittauksessa. Aion varata ajan toiseen mittaukseen touko-kesäkuun vaihteeseen, jolloin kolme kuukautta on kulunut ja näen, onko mitään tapahtunut tuossa ajassa.


Olen varmaan hullu, mutta paljastan teillekin nyt muutamia strategisia numeroita... (kaikki luvut ovat suuntaa-antavia, eivät suinkaan mitään absoluuttisia totuuksia). Katsotaan sit kolmen kk:n kuluttua uudelleen. ;)


Kehon rasvaprosentti: 22,5 % (naisilla suositus 20-30)
Kehon nestemäärä: 53,5 % (naisilla suositus 45-60%)
Kehon lihasmassa: 39,0 kg (asettuu luokkaan hyvä/normaali)
Kehon kulutuksen arvio levossa: 1236 kcal
Kehon ikä arvio: 15 (tää kyllä vähän huvittaa)
Kehon luumassan arvio: 2,1 kg (50-75 kiloisten keskimääräinen luumassa n. 2,4 kg)
Kehon sisäisen rasvan arvio: 2 (1-12 = hyvä, 13-59 = liikaa)
***
Edelleen olen yrittänyt välttää liiemmin mussuttamasta leipää, perunaa, pastaa ja riisiä. Sekä tietysti sokeria. Aamuisin pitäisi yrittää saada puuroa alas marjojen kanssa, mutta kuukauden päivät joka aamu puuroa syötyäni se ei enää oikein uppoa... Joten annoin itselleni luvan syödä aamulla ruisleipää raejuustolla ja kasviksilla. Väli- ja iltapalana maistuu maitorahkasta ja marjoista/hedelmistä surrautetut smoothiet.
Ulkona ei juurikaan ole tullut liikuttua nyt, kun on niin liukasta. Sen sijaan olen käynyt kuntosalilla ja jumpissa. Ja juoksumatto on pop!

10 kommenttia:

  1. Sähän oot superkunnossa ilman mitäään elämäntaparemonttejakin! :) Ite en varmana uskaltais mennä mihinkään mittauskiin, hui! Olen koittanut käydä 4-5kertaa viikossa lenkillä, jottei tää painonnousu ihan lähtis käsistä. Tsemppiä kuitenkin kuntoiluun :)

    VastaaPoista
  2. Minäkin olen käynyt tuossa mittauksessa :) Lisäksi otettiin leposyke (kertoo yleiskunnosta?) ja puristusvoima (kertoo oletetun toimintakyvyn "eläkeiässä",muistaakseni).

    3kk vaan on todella lyhyt aika. Itse menisin aikaisintaan 6kk kuluttua uudelleen mittaukseen. Itseasiassa minulla oli siihen mahdollisuuskin, mutta tiesin ettei mitään muutosta ollut tapahtunut, joten jätin välistä...

    VastaaPoista
  3. WAU!!! Sä oot tosi hyvässä kunnossa!! Mihin sä mitään elämäntaparemppaa tarviit???? :)

    VastaaPoista
  4. No aika hyvät on jo nyt statistiikat! Muistaakseni kun vuosia sitten kävin vastaavassa, oli minussa huomattavasti enemmän rasvaa. Mittauksen tekijä lohdutteli, että se johtuu vain siitä että peppuni on aika kookas. Ei kyllä lohduttanut ollenkaan! ;)

    VastaaPoista
  5. Hienoa! Tosin krömähdän aina, kun joku kertoo juoksevansa matolla... mutta saat sä. :)

    Oliko tuo testi semmonen minuutin mittainen vai oliko samalla rasitustestiä, verenpainetta ja sykettä jne.?

    VastaaPoista
  6. Eipä noissa luvuissa ihan hirveästi parannettavaa ole... Voi kyllä minäkin sitten vielä joskus olen hyvässä kunnossa kun ensin saan tämän masuasukin ulos ;)

    VastaaPoista
  7. Hienossa kondiksessa olet jo nyt. Mie en uskaltais edes tuollaseen mittaukseen mennä ;)
    Tsemppiä kuntoiluun!

    VastaaPoista
  8. Kiitos Lotta, ja hyvä! Toivotaan, että ei tule mitään kummempia kremppoja, että saisit liikuttua mahdollisimaan paljon, ja tietysti mahdollisimman pitkään. :)

    Noniin, kolme kuukautta on lyhyt aika, totta! Mulla kuitenkin kuuluu kuntosalisopimukseen kehoanalyysi niin usein kuin haluan. Ja pt itse ehdotti minulle tuota kolmen kuukauden aikaväliä. Ihan mielenkiinnosta ajattelin mennä, ja varmasti vielä puolen vuoden jälkeen uudelleen! :)

    lattenainen, voi kiitos. Nää on kyllä ihan nättejä lukuja, mutta en mä mielestäni missään hyvässä kunnossa ole. Lihaskunnossa erityisesti on parantamisen varaa ja paljon! ;)

    Susanna, johan oli lohduttava kommentti mittaajalta! :D Kaikkee ihmiset suustaan päästääkin.

    Satu, tää oli se pikatesti, joten ei tietenkään niin tarkka. Mut ei mua haittaa, kun ei nuo luvut vaikuta/ole vaikuttamatta esim. mun elintapoihin millään tavalla. Mielenkiinnosta toi oli pakko tehdä ja onhan se hauska tietää edes viitteeliset arvot. Ja kun samalla testillä toistetaan, niin luulis sen näkyvän jos on muutosta suuntaan tai toiseen. :) Ja mikä vika juoksumatossa, se on kivaa! ;D

    Anniina, kiitos kiitos! Kuten tuossa jo ylempänä kirjoitin, niin lihaskuntoa pitäisi petrata. Sullapa onkin maailman tärkein asia siellä vatsassa, hyvin ehdit vielä kunnolla kuntoilemaankin. First things first! :)

    Heidi, kiitos! Kyllä mua pelotti ennen mittausta, että millainenhan tuomio sieltä tulee.. Kiitti tsempeistä, välillä tuo ahteri on niin painava nostaa sohvan uumenista liikkumaan, että sitä tarvitaan! :)

    VastaaPoista
  9. Mulla tuli taannoin tuossa kehon iäksi 11 vuotta.. siinä vaiheessa totesin, että ihan huuhaata koko homma :D Ei toki kokonaan mutta jossain määrin. Silti kyllä ajattelin piakkoin mennä testiin uudelleen :)

    Tsemppiä elämäntaparemppaan! Tosin nuo sun luvut on tosi hyvät jo tuollaisenaan! Mulla sama linja ruokavaliossa - tosin juuri sorruin PULLAAN, aamukahvin kanssa töissä. Kun olivat juuri tulleet uunista. Kohta sen sitten huomaa olossaan kun on turvonnut kuin pullataikina.. ja taas muistan olla sortumatta.

    VastaaPoista
  10. Marja, hyvin oot säilynyt sinäkin! Ja ei tietenkään oo huuhaata... ;D

    Kiitos tsempeistä, samoin sinne! Ei täälläkään mitään kovin tiukkaa linjaa vedetä. Tähänkin mahaan on uponnut viime päivien aikana mm. leipää, olutta, pullaa, riisiä ja blinejä.... Mutta kyllä sen huomaakin!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...