keskiviikko 24. elokuuta 2011

Kreikka, päivä 1

Koska ei lähetetty reissusta ainoatakaan postikorttia ajattelin tehdä postauksen matkan jokaisesta päivästä kuvineen.
Jospa ne matkaterveiset välittyis tällä tavoin.

Matka oli kirjaimellisesti äkkilähtö, sillä lennot + hotelli varattiin maanantaina päivällä ja matkaan lähdettiin jo tiistaina. Tai jos ihan tarkkoja ollaan, niin matka alkoi täältä kotoa jo maanantai-iltana, kun mentiin miehen äidille yöksi, josta aamusella oli lyhyt matka kentälle. Sopii hyvin tällaiselle kärsimättömälle luonteelle, kun ei tarvitse reissua kuukausitolkulla odotella, heh! :)

Lennettiin Helsingistä Kreikan Prevezaan, josta siirryttiin puolisen tuntia bussilla Lefkaksen saarelle. Perillä oltiin jo hyvissä ajoin iltapäivällä. Hotelliin kirjautumisen jälkeen otettiin vähän apetta hotellin allasbaarissa ja käytiin käyskentelemässä lähiympäristössä. Loppuilta meni hotellin altaalla puljatessa.

Lefkaksen saari (kartassa Levkas) sijaitsee Kreikan mantereen länsipuolella ja sen pääkaupunki on Lefkada town.

Siellä se kone odottaa.

Ensimmäinen lentomatka, jänskää!

Aktion lentokenttä Prevezassa ei ole koolla pilattu.

Hotelli Konaki oli siisti ja rauhallinen, ja se vaikutti melko uudelta. Se oli valittu tänä vuonna saaren parhaaksi hotelliksi ja koostui muutamasta "kerrostalosta" ja yksikerroksisista taloista. Ympäristö oli puutarhamaisen vehreä, paljon kasvillisuutta: palmuja, kaktuksia, sitruuna- ja oliivipuita, viiniköynnöksiä ja paljon erilaisia kukkia mm. ruusuja. Ja tietysti myös kissoja, jokunen koira, paljon sirittäviä sirkkoja, lintuja ja
ainakin yksi siili, joka nimettiin Seppopoulokseksi.
Aamuisin herättiin kukon kieuntaan. :)