maanantai 28. tammikuuta 2013

Tyhjää parempi?

Pläh. Viime viikkokaan ei kulkenut treenien kannalta ihan optimaalisesti... Vaikka kirjoitin, että Viljon vuoksi en tavoitemääriä asetakaan, niin silti toivoisin liikuntamäärien kipuavan sinne viiteen kertaan viikossa. Kolme kertaa on ehdoton minimi! Hitaasti käynnistyneen viikon aikana ehdin kerätä raivoa keskiviikon salitreeniin, joka olikin sitten sen verran tehokas, että sain siitä palkinnoksi kunnollisen kokovartalokivun. Kerta viikossa salia ei vaan riitä millään.

Torstain kahvakuulailu tässä kotona oli mukavaa sekin. Nappasin puolituntisen ohjelman Youtubesta. Kotona olisi syytä olla useamman painoisia kuulia. Mun kasikiloinen on tietyille liikkeille liian kevyt ja joihinkin käsiliikkeisiin taas liian painava, enkä saa sarjoja tehtyä puhtaasti..
Ja vaikka kotitreeniin onkin vaikea kerätä motivaatiota, niin perjantain ja sunnuntain liikunnat eivät oleet mistään tehottomammasta päästä nekään! Viljon kanssa kyykätessä nousi syke hyvin ja homman jälkeen oli jalat hyytelöä.

VIIKKO 4

ma: -

ti: -

ke: lämmittely crosstrainerilla 5 min
    kuntosali 50 min
    loppuverryttely crosstrainerilla 5 min

to: kahvakuula 30 min
    venyttely 10 min

pe: kotitreeniä: kyykkyjä, askelkyykkyjä ja varpaillenousuja    
    Viljo painona, vatsa- ja selkälihaksia 30 min
    venyttely 10 min

la: -

su: kotikutoinen coretreeni: lankkuja, kylkilankkuja, suoria  
    vatsalihaksia, alavatsaa, vinoja vatsalihaksia, selkää 35 min

yhteensä 2 h 55 min

11 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Pakko yrittää! Reippaampikin voisi olla. Ja on muuten selvä ero kotonakin jaksamisen kannalta, kun liikkuu.. :)

      Poista
  2. Toi kahvakuulaongelma on mullakin, tunneille sais ottaa periaatteessa vaan yhden, mutta kasi on aika painava käsijuttuihin, muuten taas aika kevyt niinkuin kyykyissä yms... :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinpä! Sama se on täällä, tunnit on yleensä sen verran suosittuja, että sielläkään ei niitä yimääräisiä kuulia ole...

      Poista
  3. Voisitko linkittää sen youtube kahvakuulatreenin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Mä tein tällä: http://www.youtube.com/watch?v=6pDMOIlPLFE
      Youtubesta löytyy paljon lisää, kun laittaa hakusanaksi esim. "kahvakuula", "kettlebell" tai "girya". :)

      Poista
  4. Hyvin sujuu :) Ja vähentää se treenaaminen herkuttelun himoakin, mulla ainakin. Niinä päivinä kun ei liiku, antaa Itselleen liian helposti luvan herkutteluun. Kun taas liikuntapäivinä on helpompi pysyä tiukkana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan totta! Terveellinen syöminen tsemppaa liikkumisessa ja toisinpäin. :)

      Poista
  5. Sinnoot niin reipas! Keskitytään siihen positiiviseen ajatukseen, että olet sentään saanut treenit hyvään alkuun. :) Mulla ei valitettavasti ole mahdollisuutta varmaan seuraavaan 10vuoteen päästä mihinkään ryhmäliikuntaan, ja kun mies tekee 13h työpäiviä arkisin mulla ainoona liikuntana on
    a)ulkoilu vauva vaunuissa ja taapero "vapaana", jossa sykettä nostaa lähinnä uhmistuhmiksen käytös
    b)molemmat vaunuissa jossa sykettä nostaa ihan rehkiminenkin JA uhmistuhmiksen käytös.
    Kahvakuulat voisi olla ihan varteenotettava sijoitus, jos niillä saisi lihaskuntoa edes vähän nostettua. En ole koskaan kokeillut, olisi kiva päästä aluksi jollekin tunnille että oppisi alkeet, ja sitten voisi kotona yrittää ilman vammautumisen riskiä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Susanna! Sun liikunta-aika on kyllä vähissä. Mutta toisaalta, siitä ei voi potea huonoa omaatuntoa jos vaihtoehtoja ei ole. Mun miehen työ on sellaista (vaihtelevaa), että mahdollisuuksia on, mutta aina ei tule lähdettyä ja siitäkös morkkista pukkaa. Elämäntilanne pienten lasten kanssa ilman muuta vaikeuttaa ja äiti-ihmisen pitää priorisoida, näinhän se on. Mutta tuo kahvakuulaan sijoittaminen vois olla hyvä juttu. Siinä ei hirveästi köyhdy ja treenata voi milloin haluaa. Se on tosi tehokasta, suosittelen kokeilemaan! Lihaskunnon paranemisen myötä jaksaa ehkä sitä lasten kanssa rehkimistäkin eri tavalla.. ja uhmistuhmiksen? ;) Täällä kyllä pinna palaa, mut ehkä liikunta antaa vähän potkua sinne henkisellekin jaksamiselle. :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...